maandag 4 juni 2007

Parachute Jump

Na een zalig concert van Arno op zaterdagavond in de AB in Brussel, waren wij op zondagochtend al vroeg uit de veren... voor onze parachutesprong. Hieronder een fotoreportage. De geïntereseerden mogen altijd eens langskomen, we hebben ook nog een filmpje van onze sprong! Woehaaaa :-)

Nog veilig op de grond oefenen we de "banaanhouding" (bekken en buik vooruit, benen achteruit) die we moeten aannemen tijdens de vrije val.



We krijgen ook wat theoretische uitleg. Ze herhalen meermaals waaraan we moeten denken tijdens de vrije val. En toch... vergeet je alles zodra je uit dat vliegtuig springt :-)


Jawel, dit is het vliegtuig waarmee we in de lucht gaan.
Knalroze, klein maar krachtig!


Zowel Steven als ik kiezen voor een tandemsprong. Dat wil zeggen dat we aan een volleerde 'springer' vasthangen en zelf niet àl te veel moeten doen. Steven sprong met de man in het geel, ik sprong met de man in het rood.

We stappen in het vliegtuigje... Nu is er geen weg meer terug ;-)
Als alles goed gaat, zal het vliegtuig landen zonder Steven of mij aan boord...

Zoals je ziet is het nogal krap in het vliegtuigje. En hier zaten we er nog niet eens allemaal in!

Dit is het zicht dat we hadden vanop 'springhoogte', zo'n 4000 meter hoog! Brrr....


Duim omhoog... Steven is er klaar voor !

Steven is gesprongen!


Ik zat toen nog in't vliegtuig. Hieronder zie je hoe ik Steven zou zien vallen hebben... àls ik naar beneden had durven kijken. Niet dus ;-)

Hieronder zie je nog eens Steven in vrije val. Je gaat in 7 seconden naar 200 kilometer per uur. En dan blijf je aan die snelheid vallen voor wel 45 à 60 seconden lang...

En dan is het mijn beurt...

Daar gaan we!

Aaaaaaaaaaaaaaa


Dat witte ballonnetje dat je ziet hangen is nog niet de parachute.
Het is een soort mechanisme waardoor je stabieler valt.

Ik in vrije val

Steven in vrije val

Ik in vrije val met op de achtergrond 't vliegtuig dat in duikvlucht naar beneden gaat. 't Is eerder geland dan wij...

Voor de laatste keer Steven in vrije val...

... en dan gaat zijn parachute open.

Ook mijn begeleider ziet de begane grond naderen...

... en trekt onze parachute open.

Steven maakt een mooie landing


En daar kom ik al aangevlogen...


Oef! Ook goed geland

We zijn een fantastische ervaring rijker!


5 opmerkingen:

luc zei

Wie heeft er al die foto's genomen?
En dat allemaal zonder helm ?
60 sec in vrije val, al goed dat je dat overleeft. Niets voor mij.
"Loat mie moar lopen langs de straete"
Allé, toch fameuze proficiat.

Luc

Anoniem zei

Hehe, Ine is een beetje een kromme banaan als ze uit het vliegtuig springt ;-). ('Doh', hoor ik dan de vijf jaar oude ik antwoorden, 'als ie recht is past ie toch niet in de schil') Toch wel straf dat jullie dat gedaan hebben. Ik weet niet of ik het zou durven. Geen blauwe billen aan de landing overgehouden? In ieder geval heel leuk fotoverslagje.

- Anoniememien (aka Riet die haar paswoord vergeten is :-()

Unknown zei

Mozes Kedozes! Wat dapper van jullie zeg!! Ik zal maar wat blijven rondtoeren in een vliegtuigske :-) B.t.w. 'Als alles goed gaat, zal het vliegtuig landen zonder Steven of mij aan boord...' --> dat is meestal geen probleem, dat van boord geraken, maar goed jullie hebben het overleefd, bravooo!! Leuke site trouwens! Luk x

Ineke Imbo zei

Jep, allemaal zonder helm. Dat is me ook pas later opgevallen. Ik zag de foto's van iemand die de dag voor ons gesprongen had en toen droegen ze wel allemaal een helm... Keikopkes Steven en ik moesten er blijkbaar geen dragen... of zijn ze 't gewoon vergeten??

jeannine zei

Proficiat aan de durvers. Niets voor mij! Heel mooie reportage en een blijvend herinnering aan deze adembenemende ervaring.