donderdag 10 november 2011

Back in Canada

Jep, ik ben terug in Canada. Niet voor een gans jaar zoals de vorige keer (2007-2008), wel voor een kleine 5 maand, van november tot eind maart. Overwinteren in Canada, how crazy can you be ;-)

Dé hoofdreden van mijn verblijf hier, is uiteraard baanbrekend wetenschappelijk onderzoek verrichten, al ga ik niet ontkennen dat er nog andere redenen zijn. Ik ben in dit prachtige land een stuk van m'n hart verloren. De natuur, de ruimte, de mensen... het is hier zalig. Een echte verademing, ver weg van het grijze-land-zonder-regering...

Toen iedereen me in België een goede reis toewenste en me vroeg of ik zenuwachtig was, voelde dat raar aan. Ik ging immers niet 'op reis', ik ging naar m'n tweede thuis. En om thuis te komen, ben je nooit zenuwachtig.

En het wàs ook echt thuiskomen, gisterenavond.

In de luchthaven van Ottawa werd ik opgewacht door Nicole en Carla, twee vriendinnen. Carla was zelfs met de fiets over en weer gekomen, "Just to say Hi". Zo tof! Ik verblijf in hetzelfde huis als de vorige keer, foto's vind je hier. Ik voelde me meteen weer thuis, alsof het gisteren was (en geen jaren geleden). Andrée en Madeleine hadden Indisch gekookt voor me en het was zalig bijpraten.

Andrée vertrekt zometeen naar India, haar tweede thuis. Het is zo herkenbaar om haar bezig te zien: haar valiezen aan't pakken, in kasten aan't rommelen, vrienden aan't bellen. Travelling minds think alike.

Ik ga zometeen eens 't stad in, genieten van de frisse lucht en een stralende zon.
Laat me weten hoe het met jullie gaat, je weet wel hoe me te bereiken (e-mail, skype, ...).

Lieve groeten,
Take care,

Ineke
x

187 Holmwood Avenue Apt.2
Ottawa K1S 2P3
Canada


7 opmerkingen:

greta zei

Gelukkig met deze nieuwe blog, brengt zon op deze kille novemberdag!
Wil je nog eens je huisnummer doorgeven ?
Greta

luc zei

hoi, test
luc

luc zei

Dag Ineke,
Blij dat je goed "thuisgekomen" bent.
Je blog was echt hartverwarmend.
Hier een grijze 11/11/11.
Geniet tenvolle van alles wat Canada te bieden heeft.
Vorig bericht was even mijn paswoord terugvinden.
Luc

Ineke Imbo zei

'k Was huisnummer inderdaad vergeten, nu staat het er wél bij :-)

Ulrieke zei

Adres staat in ons adressenboekje!

Anoniem zei

Ineke,

Misschien een tip voor een boek ... Brandlucht van Erik Vlaminck ..... over Belgen in Canada :-)

Danny

Ineke Imbo zei

@ Danny: bedankt voor de tip!