donderdag 16 februari 2012

Girls @ Ottawa & Winterlude

Na mijn jaar Canada (2007-2008) heb ik blijkbaar veel reclame gemaakt voor het Winterlude Festival in Ottawa :-) 'k Had hier vorige week wel érg veel bezoekers ...

Blij weerzien met Hanne!

Ik verwelkomde Christine, Sofie, Hanne, en Natalie met (naar het schijnt: héérlijke) zelfgemaakte lasagne, waarna we de kamers verdeelden. Hanne en Natalie toverden de zetel om in een bed (en de living in hun master bedroom), Christine en Sofie sliepen in het hemelbed, en ik in het logeerbed.

Na een ontbijt met ovenverse bagels gingen Christine, Sofie, en ik voor een heerlijke 'Sunday morning run'. Hanne en Natalie opteerden voor een powernap. Daarna zijn we met z'n allen gaan schaatsen. Dit lukte bij de ene al beter dan bij de andere... Gelukkig was er poutine om het leed te verzachten.

Hanne & Natalie op schaatsen

Lunchpauze tijdens 't schaatsen = poutine!

Mmm! (mijn lievelingseten :-)

We brachten ook een bezoek aan Confederation Park, waar we de ijssculpturen bewonderden en een dessertje aten: Beavertails natuurlijk, wat had je gedacht?

Ijssculpturen


Huilende fluo-wolven

Hanne haar eerste (maar verre van laatste) beavertail

's Avonds zijn we gaan eten in Joy, mijn favoriete plek voor sushi. De uitbater kent me daar al :-) De volgende dag bakte ik pancakes als onbijt, waarna we naar downtown Ottawa wandelden. We beklommen de Peace Tower, en bewonderden 'Maman' en Terry Fox. Na een sublieme lunchpauze bij Zak's staken we de bevroren Ottawa River over, vanwaar we een mooi uitzicht hadden op Parliament Hill.

Christine, Sofie, Hanne, en Natalie bij "Maman" van Louise Bourgeois

Spinne-eitjes

Terry Fox, nationale held

Lunch in Zak's

Ooit al een gefrituurde mars gegeten?

Te voet op de Alexandria Bridge, over Ottawa River

Zicht op Parliament Hill en de bevroren Ottawa River

Eens de rivier over, bevinden we ons niet meer in de provincie Ontaria, maar wel in de provincie Quebec. We wandelen de Franse chansons tegemoet en arriveren in Parc Jacques Cartier, waar het Snowflake Kingdom zich bevindt, een soort sneeuw-pretpark voor kinderen... en volwassenen :-)

Sneeuw glijbanen

Lolly's

Meisje laat zich trekken door Sofie

Christine ready for take off


Christine tubing (filmpje!)


Sneeuwsculptuur

Natalie geniet van een Pogo (gefrituurde worst op een stokje)


Parliament Hill & Ottawa Locks by night

Het weekend erop kwam Freja 't Winterlude Festival ook eens checken, dus dan waren we met zes (!) in totaal. M'n bed & breakfast was méér dan volgeboekt :-) Ik had quiches gemaakt op zaterdagavond, en op zondagochtend genoten we van hetzelfde ritueel als de week ervoor: bagels als ontbijt, een ochtendloopje met de Running Room, en daarna gaan schaatsen op 't Rideau kanaal. We sloten af met een heerlijke beavertail en met sushi. Het was prachtig.

Ik aan't schaatsen. Links op de achtergrond zie je Dunton Tower van Carleton University, dat is de unief waar ik werk

Zalig schaatsen!


Geen opmerkingen: