vrijdag 25 april 2008

Prairiehond

Toen ik vorige week van de unief naar huis wandelde, zag ik iets bewegen in het gras. Ik was ervan overtuigd dat het raccoons (wasbeertjes) waren; ik verlang al zoooo lang om die eens in 't echt te zien. Toen ik enthousiast mijn verhaal deed aan Steven, vond hij het nogal verdacht dat ik bruine wasbeertjes had gezien. Wasbeertjes zijn namelijk niet bruin. Steven besloot de proef op de som te nemen, en de volgende dag gingen we dus op wasbeertocht.

We zagen de beestjes opnieuw, en ik moest mijn ongelijk toegeven: het waren geen wasbeertjes maar marmotjes! Toen we ons verhaal een paar dagen later aan enkele Canadese vrienden vertelden, zeiden die ons dat we 't opnieuw mis hadden. Het zijn namelijk ook geen marmotten maar wel prairiehonden. Zelf weet ik het niet wat het verschil is tussen marmotten en priariehonden; 't zijn gewoon allemààl schattige beestjes!

Geen opmerkingen: