vrijdag 23 maart 2012

Hockey

Canada is hockey country. En waag het niet om aan de Canadezen te vragen of ze daar 'gewone hockey' of 'ijshockey' mee bedoelen. Ijshockey, uiteraard! Dat is voor de Canadezen zo vanzelfsprekend dat ze het woordje 'ijs' gewoon laten vallen.

Carla, een vriendin van me, had deelgenomen aan een wedstrijd op de radio. Je kon om het even wat ruilen voor (peperdure!) hockeytickets. En ze werd geslecteerd! En zo ruilde ze zelfgebakken lekkernijen in voor twee hockeytickets. En ik mocht mee met haar :-)

Carla met onze tickets voor Scotiabank Place...

... waar plaats is voor zo'n 20.000 toeschouwers

Ik zou een lang verhaal kunnen schrijven over de spelregels van hockey. Ik zou een heleboel foto's kunnen posten van de wedstrijd die we zagen. Maar dat ga ik dus niet doen...

Wat ik fascinerend vind, is dat een hockeywedstrijd bestaat uit drie 'periods' van 20 minuten, en toch voor ùren vertier zorgt. Hoe komt dat? Welkom in de wondere wereld van de randfenomenen op een hockeywedstrijd...

Fotoshoots met de mascotte

Spiegelglad maken van het ijs

Kuisen van het ijs

Eén van mijn favorieten: hamburgers on ice (filmpje!)


Jong geleerd is oud gedaan...


Om de avond af te sluiten, zijn we nog in de "hot tub" geweest bij Carla thuis. Dat het een broeiend hete dag was, kon de pret niet bederven. Want ja, de zomer is hier begonnen. 30 graden in maart, dat hebben ze hier nog nooit meegemaakt. Een dik pak sneeuw, dat is hoe het deze tijd van 't jaar hoort te zijn.

En dat is ook waar ik me - met mijn twee valiezen vol winterkleren - op had voorbereid. Geen slippers, geen shorts, geen t-shirts in mijn valies. Mijn pogingen "creatief-omspringen-met winterkleren-in-de-zomer" doen de wenkbrauwen van m'n collega's fronsen. 'k Verlang om een zomers kleedje aan te trekken. En om jullie te zien, natuurlijk. Tot binnenkort!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gisteren, zondag, was het hier aan zee ijzigkoud : 6°C.
Hopelijks toch "lente"temperaturen
voor je thuiskomst waar we allemaal naar uitkijken.
"Stoere meid" op een Harley.
Super foto
LUC