maandag 10 september 2007

Pieterpad - dag 1

Van mijn collega's kreeg ik een zalig cadeau: een relaxweekend! Joepie :-)
Maar omdat relaxen dubbel zo deugd doet na een kleine inspanning, besloten Steven en ik dat relaxweekend te koppelen aan een wandelweekend. Ons relaxhotel lag in Venlo, en na wat zoeken op tinternet kwam ik terecht op de site van het Pieterpad, het langste lange-afstand-wandelpad in Nederland... én dat pad passeert in Venlo.

Op zaterdagochtend dus vroeg opgestaan, met de auto naar Venlo gereden, en daar meteen de bus naar Swolgen genomen. Klaar voor de etappe Swolgen-Venlo (22 km).

Onderweg maakten de vele paddenstoelen het herfstgevoel compleet...

Heide
Knuppelpad

Velden vol 'stinkertjes'

Onderweg op het "Pieterpadbankje" geluncht. De eigenaars van het huis hadden op hun picnictafel thee, koffie, en soep gezet voor Pieterpadwandelaars. Wij hebben met volle teugen genoten van deze gastvrijheid...

De maas oversteken met het veer...


Aangekomen in het hotel genieten we met volle teugen van de sauna, het Turks stoombad, het zwembad... en een héérlijke maaltijd. Al duurde het even voor de dienster ons begreep :-)

Ik: een visbrochette alstublieft.
Zij: (geschrokken) een wàt??!!
Ik: (herhalend) een visbrochette alstublieft.
Zij: (rood aangelopen) euh... ik begrijp u niet...
Ik: (traag articlulerend) een vis-bro-chette
Zij: (opgelucht): aaaahhh u bedoelt een visspies?

Ja dus...

Deze brochette werd trouwens geserveerd met patatjes gratin dauphinous én frieten. Jammie :-)

Geen opmerkingen: