donderdag 22 januari 2009

Afscheid van Ottawa

Zoveel mensen hebben me gevraagd om een "slotwoord" te schrijven over ons jaar in Canada. Dat komt nog, beloofd. Als ik er klaar voor ben...

Hier alvast een verslag van onze laatste dagen in Ottawa.

Op woensdagavond zijn we eerst onze fietsen cadeau gaan doen aan de Bicycle Coop. Daarna hadden we een supergezellige avond in Pub Italia, een zeer gekend café in Ottawa, waar ze honderden verschillende bieren verkopen. Steven was in zijn nopjes; hij kon zijn lijstje grondig aanvullen. Zelf genoot ik van enkele Belgische biertjes en probeerde ik aardbeienbier :-P

Op donderdagavond hebben we Nicole haar verjaardag gevierd. Na een heerlijke "Chicken Pie" zijn we samen met Nicole en Matt naar "Corteo" van Cirque du Soleil gaan kijken. Wonderbaarlijk mooi. Ik kan er niet veel over vertellen; je moet het gewoon zélf eens meemaken.

En o ja, ze verkochten daar reuzegrote bakken popcorn :-)

Op vrijdagavond was het dan écht onze allerlaatste avond. Samen met Carla en Derek zijn we 't stad in getrokken. Een laatste zicht op Parliament Hill, Bank Street, Ottawa River, ... Een laatste keer genieten van onze favoriete "Killaloe" Beaver Tail en een ijsje van het beste ijsjeskraam van Ottawa. Een laatste terrasje samen met Canadese vrienden. Ghoh, wat gaan we deze stad missen!

Op zaterdag was het dan zover: terug naar België! Madeleine kwam ons - en ons gigantisch volume aan bagage - ophalen en bracht ons naar de luchthaven. Ottawa had zich speciaal in haar mooiste herfskleuren getooid om ons uit te wuiven. Met tranen in de ogen namen we afscheid. Maar één dingen weten we heel zeker:

Bye bye Ottawa, we'll be back!


1 opmerking:

ikke zei

fijn om mij te laten delen in jullie belevenissen.
groetjes,
Greet