maandag 19 december 2011

City trippen met Freja

Een paar weekends geleden kwam Freja bij mij op bezoek in Ottawa. En 't voorbije weekend ben ik bij haar gaan logeren in Montreal. 't Waren twee sublieme weekends waarin het zalig bijkletsen en gastronomisch genieten was.


In Ottawa aten we hamburgers en onion rings, dronken we hot apple cider met rietjes van kaneel, en kochten we gemberthee en spicy-chili-chocolade. In Montreal aten we sushi waar onze mond te klein voor was, dronken we een chocolademelk die nog uren op onze maag lag, en kochten we chocolade-cranberry-brood.


We bespraken niet alleen elkaars onderzoek, maar ook existentiële shoppingdilemma's, zoals daar zijn: Gaan we voor een stijlvolle winterjas of voor een warme? Moeten winterschoenen onder een rokje passen of moeten ze sneeuwbestendig zijn? Kopen we een iPhone als kerstcadeau voor ons lief of gewoon lekker voor onszelf? En waar vind je leuke handtassen waar een iPad inpast?


O ja, we bezochten natuurlijk ook enkele bezienswaardigheden. Zoals de Mont Royal, die we bij ijzige temperaturen helemaal op- en afwandelden. Maar 't was de moeite :-)

2 opmerkingen:

luc zei

Bitterkoud dus, maar droog.
Daar wil ik binnen een paar weken ook voor tekenen.
En naar de Canadese "culinaire" specialiteiten kijken we ook al naar uit!!

Ulrieke zei

-20 °C!! Dat kan ik me niet voorstellen!
Wat een mooi uitzicht hadden jullie op Mont Royal!
Kerst groetjes
Ulrieke