vrijdag 5 oktober 2007

Het weer

Het is hier nu erg warm: zeker 25°C! Ongelofelijk, en dat terwijl zowel Esteban als ik enkel onze winterkleren meegesjouwd hebben... Onze zomerkleren hebben we in België achtergelaten, in de veronderstelling dat 't hier koud ging zijn. De meeste studenten op Carleton University lopen hier rond in "topje-shortje-slippers" tenue. Esteban en ik vallen danig uit de toon...

Maar niet getreurd: er is verandering op komst... De winters schijnen hier heel erg koud te zijn. Ik dacht dat -20°C de minimum wintertemperatuur was, maar sinds gisteren weet ik dat dat de gemiddelde wintertemperatuur is. Slik... De minimum wintertemperatuur is iets van een -35°C, ik ben het alweer vergeten (lees: ik wil het gewoon niet weten) ...

Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

luc zei

Scenario putje winter:
je zit binnen op kantoor, lekker, lekker warm zowat 25°C en dan naar buiten: oeps 60°C verschil !!
Of je gaat naar de sauna, zit
helemaal bovenaan aan 85°en dan naar buiten ... 120°C.verschil!!!
Zou ik nog zien zitten eigenlijk.

Ineke Imbo zei

aja, jij ziet dat zitten?? Wij kijken niet zo uit naar de winter... Het schijnt zelfs dat - door het hoge verschil in temperatuur - je laptop gewoon kan kraken als je van buiten naar binnen wandelt (of omgekeerd)...

Aan de andere kant kijken we wél uit naar een "White Christmas". Dat is iets dat we in België toch al lang niet meer gehad hebben...