donderdag 8 november 2007

Het land zonder regering

Nee hoor, België is in het buitenland niet enkel bekend om zijn smeuïge chocolade, zijn lekkere frietjes, zijn ongeëvenaard bier. Ook de negatieve kantjes van ons landje zijn hier bekend.

Iedereen die ik hier tegenkom (en dat zijn niet enkel Canadezen maar ook Chinezen, Fransen, Ijslanders, Macedoniërs, noem maar op!) vraagt me of ik afkomstig ben uit "that country without government". Slik. Ja dus.

We waren jarenlang "het land van Dutroux"; nu zijn we "het land zonder regering".

Laat ons dus maar hard werken aan de promotie van chocolade, bier en friet ;-)

5 opmerkingen:

luc zei

en aan "founders en co-founders".

jeannine zei

en de soap gaat verder.Wat tovert men de volgende dagen uit de hoed? Nobody nows!

Anoniem zei

Grappig..er zijn waarschijnlijk niet veel landen die 7 regeringen hebben...omdat er nu één van ontbreekt, zijn we al 'het land zonder regering :-))' In Spanje staat er in de krant dat iedereen in de wereld ongerust is over de situatie, behalve de belgen zelf.. Ik denk dat iedereen hier het zich nu toch wel een beetje begint aan te trekken..gelukkig gaat de export van bier, frieten, wafels en chocolade een stuk beter!

Anoniem zei

ah ja, die anonomiem...dat ben ik Sarah :-)

Ineke Imbo zei

Ha, zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht! We zijn het land met zeven regeringen en slechts ééntje ervan ontbreekt. Zo erg is het dus allemaal niet :-) Dankje voor je reactie, anonieme Sarah ;-)