dinsdag 24 juni 2008

Congres in London (Ontario)

Jaja, we zijn hier in Canada wel degelijk om te werken. De voorbije week ben ik op congres geweest naar London. Nee, niet London in de UK maar London in Ontario, Canada. London en Ottawa mogen dan wel allebei in dezelfde provincie (Ontario) liggen, echt "dichtbij" liggen ze niet. Althans niet naar onze Belgische normen. De autorit van Ottawa naar London duurde zo'n 8 uur... lang voor een Vlaams meiske als ik, maar een peulschil voor de gemiddelde Canadees.

Aangezien ik nogal gevoelig ben voor reisziekte, had ik uit voorzorg een Touristil genomen. Met als gevolg dat ik 8 uur lang uitgeteld op de achterbank zat te ronken. Want ja, die ene bijwerking (slaperigheid) was nogal sterk bij mij. Mijn collega's vonden het wel grappig, zo'n slapende Belg op de achterbank :-) Zelf vond ik het minder grappig, want de sfeer in de auto was erg leuk: ze speelden spelletjes (genre Jeopardy) en deden de meest belachelijke tests uit de Cosmopolitan, waarin ik dus jammergenoeg niet kon meedoen. Nu weet ik nog altijd niet welke bikini's deze zomer "hot" zijn, wat het type ondergoed vertelt over mannen hun persoonlijkheid, en hoe de "most embarrassing sex experiences" je leven kunnen verbeteren. Doch dit alles terzijde :-)

Het congres (BBCS) zelf viel érg goed mee. Interessante praatjes (waaronder twee symposia over Math, mijn topic) en drie erg interactieve poster sessies. Zelf moest ik ook een praatje geven, en zelfs dat is goed verlopen. Mijn meest zenuwachtige moment? De match Holland-Rusland, of wat had je gedacht?

Erg veel tijd voor ontspanning was er niet, maar gelukkig was er Bert, mijn collega uit Leuven die tijdelijk in London werkt. Samen met hem maakte ik een mooie wandeling langs de Thames, want ja, in London (Ontario) vind je die rivier óók... Volgende maand ga ik op congres naar Washinton DC! Keep you posted...

1 opmerking:

luc zei

Ditmaal het echte Washington in de States.