zondag 13 mei 2007

Adelaide

Vandaag bezochten we Adelaide, een stad die we tot nu toe enkel kenden van het lekkere eten (onze jeugdherberg ligt vlakbij Chinatown ;-)

We deden opnieuw een erg interessant museum over de migratie van de blanken in Australie. Het is heel jammer wat hier allemaal met de Aboriginals gebeurd is - dat is een verhaal dat ik jullie thuis vertel. Verder de "usual stuff": Botanical gardens, Aboriginal Art, etc...

De serre in de Botanical Gardens


Musea vol met opgezette beesten

Zwijnen in de shopping street


5 opmerkingen:

luc zei

Hoi,
Had enkele dagen geen internet.
Nu alles hersteld, dank zij Martijn. Ik zie dat het weer de max was. Jullie bagage biologie moet ver vol zitten. Leuk zo'n kangoe van dichtbij?
Hier nu wel "regenseizoen".
Luc

Herdtje zei

Ik heb het misschien als eens geschreven maar ge kunt ni geloven hoeveel goesting ik gekregen heb om ook naar Australië te gaan.
By the way, brengen jullie zo'n kangoeroetje voor mij mee? ;-)

Zoenies, Herdtje (en vele lieve groetjes van Sje)

Unknown zei

Hey Ineke (en Steven),

Ik heb pas net gehoord van Jolien dat je een blog onderhoudt tijdens je reis. 'k Heb mij dan ook voorlopig beperkt tot het bekijken van alle foto's. Het ziet er alleszins fantastisch uit!

Heel veel plezier nog daar,

Seppe

Unknown zei

Hey,
Steven, wat heb je met Ineke gedaan! Blijkbaar heb je haar in Adelaide behekst.....?
Jullie hebben toch veel plezier en zullen zeker liever ginder blijven ;o) Verder zo!!
Nog met z'n tweeën, Michael & Nadine

Ineke Imbo zei

Ik zou ook graag zo'n kangoeroetje willen! Het zou in onze tuin rond de appelboom kunnen huppelen :-) Jaaaa 't zijn echt superlieve beestjes! Ik heb trouwens een leuk filmpje van een hoppende kangoeroe, 'k toon het als ik terug thuis ben, 't is echt grappig!