woensdag 11 juli 2007

Edinburgh 4 juli

Vandaag begint het congres... om 13u. Dat betekent dat ik nog één voormiddagje de toerist kan uithangen :-) Ik maak van de gelegenheid gebruik om het Royal Museum te bezoeken. Dat is een natuurwetenschappelijk en technologisch museum in een indrukwekkend Victoriaans gebouw. De grote hal met bassins en structuren van ijzer en glas is werkelijk prachtig!




Ik slijt de ganse voormiddag (tweeënhalf uur!) aan een tentoonstelling over vogels (jawel!). Geloof me of niet, maar 't was echt razend interessant. Maar ik besef dat ik niet alles zo interessant mag blijven vinden... De vogels maken maar een heel klein deeltje van het museum uit, zo'n 5% of zo... Ik zal na het congres dus moeten terugkeren naar het Royal Museum om de andere diertjes (de spinnen, de kwallen, de slangen, de zoogdieren, ...) te ontdekken. En daar zal ik minder lang bij mogen blijven stilstaan...

Na een halve dag congres worden we getrakteerd op een glaasje wijn in the Playfair Library in Old College. Een Schotse muzikant zorgt voor "Gaelic singing and Clarsach playing (a Scottish harp)". Jammergenoeg wordt hij compleet overstemd door al die psychologen die hun nieuwste theorieën willen verkondigen ;-)


Na de receptie word ik uitgenodigd bij de nonkel van collega Wim, om daar te gaan eten. Die nonkel is getrouwd met een lieve Schotse lady en samen wonen ze in een prachtig huis in de New Town van Edinburgh. We drinken champagne, vertellen honderduit, en eten heerlijk. Een heel mooie belevenis.

Geen opmerkingen: