woensdag 11 juli 2007

Edinburgh 5-6 juli

Op 5 en 6 juli is het twee volle dagen werken. Hier zie je dat we dat ook echt gedaan hebben (allé, Wim toch ;-)


Op 5 juli gaan Wim, Samuel Shaki (een onderzoeker uit Israel) en ik 's avonds samen iets eten en drinken. Het cafeetje waar we binnengestapt waren was dik in orde, ze speelden er zelfs live music.



Op 6 juli is er 's avonds een lezing in de McEwan hall, een heel mooie locatie.


Na de lezing zie ik studenten in traditionele kledij toestromen, samen met trotse ouders. Jawel, 't is hier straks de grote diploma-uitreiking!


Ik maak een avondwandeling naar de Grassmarket, waar vroeger de executies plaatsvonden. Vandaaruit kreeg ik weer een heel ander zicht op het kasteel...




Hier zie je één van de vele 'Courts' die je passeert als je eens een zijsteegje van de Royal Mile inslaat.


Een zicht op het station van Edinburgh.


Huisjes op de Royal Mile...



Het parlement, een heel modern gebouw.


Mooie 'Closes' langs de Royal Mile.


Hoe schattig toch...

Uitzicht op Holyrood Park. Ik ben van plan om de top (Arthur's Seat, 250 m hoog) tijdens één van de volgende dagen te beklimmen!


Geen opmerkingen: