donderdag 12 juli 2007

Edinburgh 9 juli

Vandaag komt de Tour de France aan in Gent. Dankzij de chaos die daardoor veroorzaakt wordt, krijgt iedereen die aan de universiteit werkt een extra dagje verlof :-) Wat voor mij perfect uitkwam: een extra dagje Edinburgh! Joepie!

Ik sta vroeg op omdat ik nog veel wil zien vandaag. Maar ik blijk overmoedig te zijn: ik sta al om 9u aan de Botanical Gardens terwijl die pas om 10u opengaan. Ik wandel dus wat rond in de omgeving en geniet van het mooie weer... (klik op foto om te vergroten)



Om 10u mag ik binnen en de tuinen zijn echt prachtig...





Na mijn bezoek aan de tuinen wandel ik naar Charlotte's Square, en daarna naar de Dean Gallery. In de Dean Gallery geniet ik van de moderne kunst, zowel in het museum (o.a. werken van Picasso, Miró, Magritte, etc.) als buiten het museum (waar moderne beeldhouwwerken staan).





Moderne kunst vond ik ook in the Scottish National Gallery of Modern Art. Dit neoklassieke gebouw is gelegen in een groene omgeving. Voor het museum ligt een spiraalvorming meer. Heel mooi, maar moeilijk te fotograferen...


Ik bezocht er een erg interessante tentoonstelling van Richard Long, de 'landschapskunstenaar'. Daarna ben ik richting Dean Village gewandeld, een écht dorp midden in de stad...



Ik werp nog een laatste blik op de torens van Edinburgh en neem dan de bus naar mijn hotel en dan naar de luchthaven. Mijn verblijf zit erop. Bye bye, Edinburgh!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

*dromerige zucht*

-Riet

Steven zei

Ik wou dat ik mee was, je zou dan niet verdwaald geweest zijn de eerste dag ;-) ..en anderszijds mag je me ook de verschillende mooie plekjes die je wel ontdekte tonen ! En misschien pas ik dan wel eens een schotse rok...
Steven, je huis-, kuis- en tuinman

luc zei

Verrassend!! Het is alsof je een hele provincie hebt ontdekt in een paar dagen tijd. Wat een verschil met ons verblijf in Edinburgh. Wij "ontdekten" slechts een fractie van wat jij hebt bezocht.
Hadden ook maar twee halve dagen "vrij".
PS: denk dat we op 28 juli naar Roos en Ariël gaan!

Luc