woensdag 11 juli 2007

Edinburgh 7 juli

Vandaag is het de laatste dag van het congres, dat tot 's middags duurt. In de namiddag bezoek ik het Museum of Scotland, dat de evolutie van Schotland illustreert. Enorm groot en boeiend, maar erg lang blijf ik er niet, want nog veel te doen vandaag!

Het Museum of Scotland.


Ik passeer langs het standbeeld voor Bobby, de hond die 14 jaar bij het graf van zijn baasje bleef waken...


... en langs de kerk waar het baasje van Bobby begraven ligt.


Verder bezocht ik op 7 juli ook nog de National Library, een mooie, rustige plek met interessante tentoonstellingen (o.a. over de Britse expedities naar India) en de National Gallery of Scotland, waar talloze meesterwerken hangen (o.a. van Degas, Gauguin, Rubens, Rembrandt, Monet, etc.). Via het park (zie foto hieronder) en het Monument voor Walter Scott wandel ik naar het City Art Centre, waar ik ook even binnenglip. Daarna wandel ik terug naar de Royal Mile.


Op de Royal Mile passeer ik een kraampje met distelbloemen. De distel is het nationale embleem van Schotland.


's Avonds bezoek ik nog het Scotch Whisky Heritage Centre. De tour begint met ... een proevertje, uiteraard :-)


We krijgen heel wat uitleg over hoe whisky gemaakt wordt, en over de verschillende soorten whisky. In een whiskyton maken we ook een ritje door de geschiedenis van de whisky. En daarna... is het tijd om te gaan slapen...

Geen opmerkingen: