dinsdag 1 januari 2008

Ski

En voor onze laatste dag in Mont Tremblant zijn we gaan... skiën! Diegenen die mij kennen weten dat dat niet echt my cup of tea is: veel te steil en veel te snel allemaal... :-S

Maar omdat we zoveel positiefs gehoord hadden over het Mont Tremblant skigebied, kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Het skiresort staat trouwens in de top-10 beste skiresorts ter wereld!

En het dient gezegd: het is de moeite! De skipistes geven voor elk wat wils, gaande van gemakkelijk-groen tot expert-zwart. Zelf vond ik het uitermate positief dat op elke zijde van de berg (Noord en Zuid) in megagrote letters stond aangeduid wat de makkelijkste route was :-)

's Avonds hebben we iets héél, héél leuks gedaan: We hebben onszelf verwend in de Spa "Le Scandinave". Echt zàlig. We relaxten in de sauna, in het stoombad, of in één van de twee hete brubbelbaden, met rondom ons verlichte kerstbomen bedolven onder de witte sneeuw. En nadat we helemaal opgewarmd waren: een koud bad natuurlijk! Je kon kiezen tussen een duik in een 'gewoon' koud dompelbad zoals je dat vindt in alle sauna's (13°C) en een onderdompeling in de rivière du diable (2°C). Je kunt je echt niet indenken hoe koud die rivier was: de ijsschotsen dreven voorbij en je kon er ook echt maar een secondje inblijven... Echt een unieke ervaring!

1 opmerking:

luc zei

GEWELDIG!!!
Ook echt iets voor mij.