maandag 24 maart 2008

Jurgen en Kurt in Ottawa

Op zaterdagavond zijn Jurgen en Kurt bij ons in Ottawa gearriveerd. We zijn dit meteen gaan vieren met een heerlijke Japanse maaltijd in het restaurant "Joy". Op zondagochtend zorgden wij in onze B&B voor een ontbijt met bagels van de Kettleman's Bagelshop... MMMmmm! (Wat ongetwijfeld ook "MMMmmm!" is, is een verblijf in de Bed & Breakfast "Cuberdon" te Gent... Check it out!)

Nog eens een foto van onze Bollywood badkamer :-)

Op zondag zijn we langs het Rideau Canal helemaal naar het centrum van Ottawa gewandeld... niet vanzelfsprekend bij een gevoelstemperatuur van -20°C!

Eens rondneuzen in het poepsjieke hotel "Château Laurier"...

"The famous five"; een standbeeld van vijf vrouwen die opkwamen voor vrouwenrechten. Het standbeeld staat ook afgebeeld op het Canadese 50-dollar biljet.

We bezochten opnieuw "Parliament Hill", maar deze keer mét een geleide tour. Heel interessant, zo zagen we onder andere deze prachtige bibliotheek. In 1916 verwoestte een brand het ganse parlementsgebouw - maar deze bibliotheek bleef gespaard. Ze staat ook op het Canadese 10-dollar biljet.

De bibliotheek wordt door sommigen als "de mooiste kamer van gans Canada" beschouwd. Maar het parlementsgebouw biedt nog vele plekjes die het fotograferen en bewonderen waard zijn...

's Middags zijn we - net zoals vorige week - gaan eten in de Zak's. We krijgen maar niet genoeg van hun eten... (noch van hun knappe waiters ;-) Met de huurauto van Jurgen en Kurt (die ondertussen van een witte auto omgetoverd was in een grote, lichtgrijze Jeep :-) zijn we dan nog naar de Rideau Falls gereden. We bezochten deze watervallen ook al in de herfst (lees hier) en nu zagen ze er helemaal anders uit, zo in hun winterkleedje. Een filmpje!

Jurgen & Kurt

Steven en ik

Jantje & Fonske

Zicht op de Alexandra Bridge, die de Ottawa River oversteekt en dus de verbinding maakt tussen het Engelstalige Ottawa (Ontario) en het Franstalige Gatineau (Québec)

Zicht op Parliament Hill bij valavond (klik op de foto om te vergroten)

's Avonds zijn we Indisch gaan eten in Taj Mahal en dan ons bed in, want de volgende dag... gaan we op safari :-)

Anoniem zei

Ineke en Steven, zo verliefd dat jullie naar elkaar kijken ;-)))
schattig !
griet

Ineke Imbo zei

Ik kan niet ontkennen dat het me ook is opgevallen toen ik die foto zag :-) Ik weet niet meer of we écht verliefd in elkaars ogen aan't wegzinken waren, of we gewoon de slappe lach hadden... ;-)