dinsdag 4 maart 2008

Laatste winterweekend in Ottawa?

Twee weken geleden was het een prachtig weekend: sneeuwwit op de grond en hemelsblauw in de lucht. Steven en ik zijn dan ook voor de derde (en voorlopig laatste) keer gaan schaatsen. Deze keer met vriendin Ana, een Macedonische die naar Canada geëmigreerd is.

Op zondag maakten Esteban en ik een winterse avondwandeling in de omgeving van Dows Lake, vlakbij ons huisje...

En vandaag (twee weken later dus) is het hier aan het dooien... Van zodra de temperatuur in de buurt van 0°C komt en het zonnetje schijnt, is het van dattum: de sneeuw smelt en er vormen zich overal diepe plassen! Ik dacht zo van: "allé, de lente is daar", maar niets is minder waar. De temperatuur is weer aan het zakken en het gaat vannacht zo'n 30 cm sneeuwen... Gelukkig hebben we een skivakantie in't vooruitzicht en mag de winter van mij gerust nog zo'n week voortduren. Maar dààrna wil ik ... lente :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch wel mooi zo al die sneeuw en dat ijs. *diepe zucht*

Groetjes,

Riet

luc zei

Lente: daar zorgen we voor als jullie terugkomen!!!

Anoniem zei

Hallo Ineke en Steven,

Het ziet er sprookjesachtig uit met al die schaatsende mensen.

Ik denk dat we toch wel een dikke mantel meenemen als we naar jullie komen... ;-)

We zitten al vol spanning af te tellen!

Tot binnen 9 dagen,
Kurt

Ineke Imbo zei

Jurgen en Kurt,
Er is hier de voorbije dagen héél veel sneeuw gevallen! Breng dus zeker jullie winterschoenen en een warme jas mee! Ik hoop wel dat het gaat dooien tegen dat jullie er zijn, maar dat zal grote plassen geven... (en een dikke smurrie, als ik m'n collega's mag geloven). Maar laat het niet aan jullie hartje komen: sneeuw, zon, of regen: Canada is en blijft een prachtig land! wij kijken uit naar jullie komst! Vele groeten!