zondag 27 juli 2008

Baseball game

Op de avond voor mijn vertrek naar Washington, zijn we nog naar een baseball (honkbal) wedstrijd gaan kijken. Net zoals hockey een typisch Canadese sport. Maar ik vond het eigenlijk leuker dan een hockeywedstrijd. In tegenstelling tot een hockeywedstrijd zit je immers buiten, in de openlucht. Heerlijk, zeker als je weet hoe warm het hier is: overdag net niet té warm en 's avonds gewoon perfect.

De baseball wedstrijd was ook leuk om naar te kijken; de spelregels zijn veel moeilijker dan ik dacht. Gelukkig waren we mee met Wendy & Wendy-Ann, een bevriend koppel dat ons alle details kon uitleggen. En ja, na een aantal uur (want zo lang duurt zo'n wedstrijd!) was ik er toch bijna mee weg.

Tussen de verschillende innings is er ook telkens animatie. Cheerleaders, beren en draken geven hun showtje op het gras. Daarnaast zijn er ook spelletjes voor de toeschouwers. En op die allereerste keer dat je we naar een baseball wedstrijd gingen, hadden ze er toch wel niet Steven uitgekozen zeker! Het spel bestond uit het gooien en vangen van bevroren wafeltjes (vraag me niet wie dit soort spelletjes uitvindt :-). Steven en Wendy vormden samen en team... en ze hebben gewonnen! De prijs bestond uit nog eens zes (!) baseball tickets, dus we gaan zeker nog een keer kijken. Wordt vervolgd...

Cheerleaders verwelkomen een nieuwe baseball speler

High Five tussen Steven en Rookie

Geen opmerkingen: