donderdag 24 juli 2008

Washington - dag 2 & 3

Op mijn tweede dag in Washington ben ik verhuisd van de jeugdherberg naar het sjieke Shoreham hotel. Wellicht het allersjiekste hotel waar ik ooit verbleven ben. Het congres vindt ook plaats in het hotel, dus da's wel makkelijk. En alhoewel het verleidelijk was om in het grote buitenzwembad te plonzen, besloot ik toch om nog wat meer van Washington DC te bezoeken.

Vanuit het hotel ben ik langs de Rock Creek naar de Mall gewandeld. Een lange maar mooie wandeling die constant langs een gezellig kabbelend beekje liep. De Mall is de plek waar alle musea en (oorlogs-)monumenten liggen. Het leuke hier is dat alle musea tot de Smithsonian Institution behoren en dus volledig gratis (!) zijn.

De fonteinen op de voorgrond van deze foto maken deel uit van het World War II Memorial. Op de achtergrond zie je "The Lincoln Memorial": een reusachtig grote Dorische tempel met binnenin het beeld van Abraham Lincoln (foto onder). Het is hier dat Dr. King zijn bekende speech "I have a dream" gaf.


The Washington Monument: een grote obelisk

"The Korean War Veterans Memorial": negentien levensgrote soldaten die in een open veld naar de Amerikaanse vlag toe lopen.

"The Vietnam Veterans Memorial": een zwarte, marmeren muur met de namen van alle Amerikaanse soldaten die omkwamen in de Vietnam oorlog erin gekerfd. Enorm indrukwekkend. Zeker als je de vele mensen ziet die de naam van hun overleden dierbaren met een kleurpotlood op een blaadje papier kopiëren.

"The Castle": het informatiecentrum van de Smithsonian Institution

's Namiddags bezocht ik het National Air & Space Museum. Grote hangars vol vliegtuigen, raketten, en andere ruimtetuigen. Je kunt er in cockpits kruipen en de laatste airhostess-mode volgen. Heel interessant, al heb je waarschijnlijk een ganse dag nodig om het helemaal te bezoeken. Ik bleef er 'slechts' enkele uren...

De landing op de Maan

's Avonds nog naar de Zoo geweest. Aangezien deze ook lid is van de Smithsonian Institution, is ze ook gratis :-) De beestjes waren niet makkelijk te fotograferen... maar toch twee impressies:

Zeeleeuwen


Baby-olifantje badje aan't nemen (filmpje)



Op mijn derde dag in Washington ben ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op de Cognitive Science Conference gebleven. Interessante praatjes en posters gezien. En... voor het slapen nog een leuke anekdote: Ik had mijn kamergenoot, een computerprogrammeur, gevraagd om de wekker te zetten. Om zeker op tijd wakker te worden, had hij ook zijn persoonlijke computer geprogrammeerd. Er is niet één van beide wekkers is afgegaan...

3 opmerkingen:

luc zei

En wat zijn dan wel de gevolgen van twee wekkers die niet op tijd afgaan????

Steven zei

Het zijn mooie gevulde dagen als toerist en congresganger. Ik hoop dat je nog je ogen zal kunnen openhouden als we nadien samen naar Bear Country gaan... want in de Canadian Rockies zitten spijtig genoeg geen schattige kleine badende baby-olifantjes. Een late wekdienst helpt natuurlijk wel om wat uit te slapen ;-)

Ineke Imbo zei

Het gevolg van de wekkers die niet afgegaan zijn was niet zo drastisch hoor. We hebben het eerste praatje (dat al om 8u begon!) gemist, maar waren wél present voor de volgende praatjes.